poniedziałek, 27 sierpnia 2012

STARE FOTOGRAFIE RODZINNE???

Kilkanaście lat temu / lata 1992 lub 1993/ , z zapałem zabrałam się za docieranie do korzeni rodzinnych i próbowałam na podstawie posiadanych dokumentów, listów, adresów, pamiątek i oczywiście zdjęć. Obecnie po dwudziestu latach częściowo mi się to udało. Jednak jak w każdej rodzinie, jest dużo tajemnic, których nie udało mi się odkryć do końca i pewnie nie uda wcale. Pokolenie, które mogło by coś powiedzieć... odeszło już na zawsze, zabierając ze sobą to wszystko co by mnie interesowało. Nie mniej jednak moje kochane " cioteczki" do których jeszcze dotarłam...   opowiedziały   mi  trochę historyjek rodzinnych i rozpoznały trochę zdjęć. Rozjaśniło mi się trochę to poszukiwanie.... Niestety mam bardzo dużo zdjęć z okresu między wojennego , których nikt nie rozpoznał. A szkoda... Zdjęcia są cudowne...stare, ale i pięknie zachowane. Jest parę zniszczonych ale nie tak , by nie można było rozpoznać osoby, czy osób.
Dzisiaj więc przedstawię trochę tych zdjęć z prośbą o pomoc....
Może ktoś kiedyś widział takie zdjęcie, miejsce lub osobę w swoich albumach.
Szczególnie proszę osoby, które też próbują i parają się GENEALOGIĄ.
Zdjęcia te nie są opisane, gdzie były wykonane , kiedy, i kto na nich jest.
Zdjęcia, które mają z tyłu  adres fotograficznego zakładu, zeskanowałam i też podaję.Jeśli choć jedna osoba coś tu rozpozna, będę niezmiernie wdzięczna.
PIĘKNE DWIE PANNICE I NIE WIEM  KTO TO.... NIE KOJARZĘ MIEJSCA, GDZIE ZROBIONO TO ZDJĘCIE
FAJNY WOJAK ZAPEWNE Z I WOJNY ŚWIATOWEJ
DRUGA STRONA  ZDJĘCIA TEGO WYŻEJ
NASTĘPNE ZDJĘCIA TEŻ SĄ PIĘKNE, BARDZO SZTYWNE, NAKLEJANE NA GRUBE KARTONIKI, JAK TO W TAMTYCH CZASACH ROBIONO.


I KOMUNIA ŚW. CHŁOPCA / ZNISZCZONA FOT./


I KOMUNIA ŚW DZIEWCZYNKI

I komunia św. dziewczynki

ŚLICZNE TRZY DZIECIACZKI


ADRES GDZIE ZOSTAŁO ZROBIONE ZDJĘCIE Z TRÓJKĄ DZIECI

I KOMUNIA ŚW CHŁOPCA

ODWROTNA  STRONA ZDJĘCIA WYŻEJ


MŁODZIENIEC WE WROCŁAWIU?


TYLNA STRONA ZDJĘCIA Z MŁODZIEŃCEM


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz